از ساعت 12 الی 22 پاسخگو هستیم      |      مرکز تماس :   ۹۱۰۳۱۸۲۹ ۰۲۱       91099392  021   |   مشاور فروش :    09999939505  09010103004  09010104001   |   پشتیبانی :   09999398044  09999939707

وبلاگ

چگونه NFT بسازیم و بفروشیم؟

nft ، چگونه nft بسازیم و بفروشیم؟

فهرست مطالب

NFT یا توکن های غیر قابل جابجایی

در دنیای دیجیتال امروزه، تکنولوژی‌های نوینی مانند NFT (توکن‌های غیرقابل جابجایی) به عنوان یک روش نوین برای خلق، مدیریت و معامله با دارایی‌های دیجیتال به وجود آمده است. این فناوری به هنرمندان، طراحان و هر کسی که دارای دارایی‌های دیجیتال است، این امکان را می‌دهد که آثار خود را به صورت یکتا و غیرقابل تغییر به صورت NFT تبدیل کرده و آن‌ها را در بازارهای دیجیتالی به فروش برسانند.

در این مقاله، به بررسی روش‌های ساخت و فروش NFT خواهیم پرداخت. ابتدا به معرفی مفهوم NFT و اهمیت آن خواهیم پرداخت، سپس به مراحل ساخت یک NFT و نحوه انتقال آثار به این فرمت خواهیم پرداخت. همچنین به راه‌های مختلف فروش NFT و ایجاد درآمد از این فعالیت خواهیم پرداخت.

با گسترش استفاده از فناوری‌های نوین و رونق بازارهای دیجیتال، فروش و خرید NFT به یکی از روش‌های محبوب برای ارزش‌گذاری دارایی‌های دیجیتال تبدیل شده است. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شود و به شما کمک کند تا بهترین استفاده را از این فرصت‌ها برای خلق و مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود برسانید.

NFT چیست؟

NFT مخفف Non-Fungible Token به معنای توکن غیرقابل جایگزین است.توکن های غیر قابل تعویض (Non-fungible tokens) به توکن هایی اطلاق می‌شود که هر یک دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی هستند و قابلیت جایگزینی یکدیگر را ندارند. به عبارت دیگر، هر توکن غیر قابل تعویض دارای یک ارزش یکتا و منحصر به فرد است و نمی‌توان آن را با توکن دیگری معامله کرد.

از سوی دیگر، توکن های قابل تعویض (Fungible tokens) هر یک دارای ارزش یکسانی هستند و می‌توانند به صورت معادل یکدیگر معامله شوند. به عنوان مثال، تمام ارزهای قابل تبدیل به یکدیگر همچون دلار، یورو و بیت کوین توکن‌های قابل تعویض هستند زیرا هر یک ارزش یکسانی دارند و می‌توانند به صورت معادل یکدیگر معامله شوند.

به طور کلی، تفاوت اصلی بین این دو نوع توکن در این است که توکن های غیر قابل تعویض دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد هستند و نمی‌توانند به صورت معادل یکدیگر معامله شوند، در حالی که توکن های قابل تعویض ارزش یکسانی دارند و می‌توانند به صورت معادل یکدیگر معامله شوند.

NFT یک دارایی دیجیتال است که مالکیت آن به صورت یکتا و منحصربفرد ثبت و ضبط می‌شود. در واقع NFT یک سریال نامبر بر روی بلاکچین ایجاد می‌کند که نشان دهنده مالکیت بر روی یک دارایی دیجیتال است.

NFT می‌تواند شامل انواع محتواهای دیجیتال مانند تصاویر، ویدیوها، موسیقی، متن و ... باشد. مزیت اصلی NFT این است که مالکیت آن به طور یکتا و غیرقابل تغییر ثبت می‌شود و قابلیت ردیابی دارد.

NFT ها اغلب بر روی بلاکچین اتریوم ایجاد می‌شوند و می‌توان آنها را در بازارهای مختلف دیجیتالی خرید و فروخت. ارزش NFT بستگی به عرضه و تقاضا دارد.

مراحل ساخت یک NFT

ساخت nft

طراحی NFT: همه افراد قادرند اثر هنری خود را ایجاد کرده و آن را به صورت یک NFT در بلاکچین قرار دهند و آن را بفروشند. علاوه بر این، می توانید درصدی از فروش مجدد این NFT را به عنوان کمیسیون دریافت کنید.
شما نیاز دارید تا طرح و یا محتوای NFT خود را طراحی کنید ,و به نحوی ثابت کنید که خالق اثر هستید. این محتوا می‌تواند شامل تصاویر، ویدیوها، موسیقی و یا هر نوع فایل دیگری باشد.

انتخاب فروشگاه NFT: در مرحله دوم شما باید یک فروشگاه NFT انتخاب کنید.
در این فروشگاه‌ها، می‌توانید NFT‌های مختلفی را خریداری کنید، از جمله تصاویر هنری، ویدیوها، موسیقی، کارت‌های بازی و غیره. همچنین، می‌توانید NFT‌های خود را ایجاد و به فروش بگذارید و در صورت تمایل، در معاملات و تبادلات با سایر کاربران شرکت کنید.
چند فروشگاه NFT معروف عبارتند از:

طریقه ساخت NFT

۱. OpenSea: این یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین بازارهای NFT است که امکان خرید و فروش انواع NFT‌ها را فراهم می‌کند. در OpenSea می‌توانید تنها به عنوان خریدار و فروشنده فعالیت کنید، بلکه می‌توانید خودتان NFT‌های خود را ایجاد و به فروش بگذارید.

۲. Rarible: این فروشگاه NFT به کاربران اجازه می‌دهد تا NFT‌های خود را ایجاد، فروش و خریداری کنند. همچنین، Rarible امکاناتی مانند استفاده از قراردادهای هوشمند سفارشی و لایه‌های اضافی برای NFT‌ها را فراهم می‌کند.

۳. SuperRare: این فروشگاه NFT برای هنرمندان و اثرهای هنری است. در SuperRare، هنرمندان می‌توانند اثرهای هنری خود را به صورت NFT به فروش بگذارند و علاقه‌مندان می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند. این فروشگاه بر روی کیفیت و ارزش هنری اثرها تمرکز دارد.
 در این مرحله شما نیاز به یک والت نیز دارید مانند تراست والت یا والت metamask ؛بعد از لاگین در فروشگاه NFT باید والت خود را به آن متصل کنید.بعد از اتصال والت ، دو انتخاب «Single» و «Multiple» برای ایجاد NFT مورد نظرتان دارید، اگر بخواهید اثر خود را به صورت کالکشن ایجاد کنید و چندین نمونه از آن را خلق کنید گزینه Multiple را انتخاب کنید.

 انتخاب پلتفرم: برای ساخت NFT، در این مرحله نیاز دارید تا یک پلتفرم NFT را انتخاب کنید. برخی از معروف‌ترین پلتفرم‌های NFT شامل Ethereum (ERC-721)، Binance Smart Chain (BEP-721) و Flow (Cadence) یا polygon هستند.

پس از آپلود آیتم خود، مراحل ایجاد آن را با فشردن دکمه «Start» آغاز خواهید کرد.به دلیل اینکه این کار از طریق بلاک چین صورت می‌گیرد، باید هزینه‌ای بر مبنای هزینه تراکنش بپردازید.

اگر فرآیند تراکنش را بر روی گزینه Slow تنظیم کنید به دلیل افزایش زمان آن هزینه آن کمی کاهش پیدا می کند.

روش های فروش NFT

شما می توانید آثار NFT خود را در مزایده ها قرار داده و بهترین پیشنهاد را بپذیرید .
همچنین شما می توانید تعداد محدودی از آثار خود را ایجاد کنید و آن ها را به فروش بگذارید . این کاهش موجودی می تواند به ارزش NFT شما بیفزاید.

راهکار دیگر برای فروش NFT استفاده از تبلیغات و بازاریابی است. برای جلب توجه به آثار NFT  خودتان می توانید از روش های بازاریابی مختلف مانند استفاده از رسانه های اجتماعی ،وبلاگ ها ، ایمیل ها و حضور در اتفاقات مرتبط استفاده کنید؛ یا با هنرمندان معروف یا برندهای معتبر همکاری کنید.
همچنین می توانید با استفاده از قراردادهای هوشمند قابل برنامه ریزی شرایط فروش خود را تعیین کنید. این شامل دریافت کمیسیون ، محدودیت تعداد خریداران و قوانین مربوط به انتقال آثار NFT است.

قبل از هر چیز ، مهم است که بازار NFT را به دقت بررسی کنید و استراتژی مناسب برای آثار خود انتخاب کنید 

با توجه به تحلیل‌ها، انتظار می‌رود ارزش بازار NFT تا پایان سال جاری میلادی به بیش از ۱/۳ میلیارد دلار برسد. بلاک‌چین‌های متعددی به صف پذیرندگان این فناوری اضافه می‌شوند و بسیاری معتقدند این فناوری آینده‌ی مجموعه‌سازی از آثار هنری است.

برای کسب درآمداز کلکسیون NFT خود، حتما باید در زمینه NFT آموزش ببینید و مراقب کلاهبرداریهایی که در این زمینه می شود نیز باشید.

به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احراز هویت صرافی ها بروکر ها فریلنسر ها برنامه نویسان گیمر ها

با وریفای ایران

شبکه های اجتماعی

از آخرین خبر ها مطلع شوید

در خبرنامه عضو شوید

فقط مقالات مهم، خبر های مرتبط و کد های تخفیف را برایتان ارسال میکنیم

لایه باز آیدی کارت پاسپورت گواهینامه قبض فیش بانکی

مقالات مرتبط

سایت etsy

کسب درآمد از سایت Etsy

نحوه کسب درآمد دلاری از سایت Etsy  فهرست مطالب سایت etsy یک فروشگاه آنلاین است که محصولات را در دسته

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من

متشکریم.. ارسال با موفقیت انجام شد. در اسرع وقت با شما تماس میگیریم