از ساعت 12 الی 22 پاسخگو هستیم      |      مرکز تماس :   ۹۱۰۳۱۸۲۹ ۰۲۱       91099392  021   |   مشاور فروش :    09999939505  09010103004  09010104001   |   پشتیبانی :   09999398044  09999939707

وبلاگ

هاوینگ بیت کوین چیست؟

فهرست مطالب

هاوینگ بیت کوین چیست و چه تاثیری بر قیمت بیتکوین دارد؟

هاوینگ بیت کوین فرآیندی است که هر چهار سال یکبار در شبکه بیت کوین اتفاق می‌افتد و باعث تغییراتی در پاداش استخراج شبکه بیت کوین می‌شود.

هاوینگ بیت کوین (Halving) یک رویداد مهم در شبکه بیت کوین است. در این رویداد، پاداش بلوک‌های استخراج شده در شبکه بیت کوین به نصف کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر، تعداد بیت کوین‌هایی که به عنوان پاداش به ماینرها داده می‌شود، نصف می‌شود.

کاهش عرضه باعث ایجاد یک روند صعودی برای بیت کوین شد. در هاوینگ قبلی بیت کوین، قیمت آن از حدود ۹,۰۰۰ دلار در اوایل ماه می ۲۰۲۰ شروع شد و به طور پیوسته افزایش یافت. در تاریخ ۱۱ می ۲۰۲۰، قیمت بیت کوین به بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار رسید. سپس در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۲۰، قیمت بیت کوین به بیش از ۱۳,۰۰۰ دلار افزایش یافت. پس از آن، قیمت بیت کوین به طور نسبتاً پایداری حول ۱۰,۰۰۰ دلار حرکت کرد تا در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ به بیش از ۹,۰۰۰ دلار کاهش یابد. در انتهای هاوینگ قبلی بیت کوین، قیمت آن به حدود ۱۱,۰۰۰ دلار رسید.

هدف اصلی از هاوینگ بیت کوین، کنترل تورم و تنظیم عرضه بیت کوین در بازار است. با کاهش نصفی پاداش بلوک، تولید بیت کوین‌ها کندتر می‌شود و به تبع آن، عرضه بیت کوین در بازار کاهش می‌یابد. این موضوع می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین داشته باشد و به طور کلی به عنوان یک رویداد مهم و قابل توجه در بازار بیت کوین مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

هاوینگ بیت کوین چه زمانی رخ می دهد؟

بیت کوین با استفاده از فناوری بلاکچین، تراکنش‌های امن و شفافیت بالا را فراهم می‌کند. همچنین، به دلیل محدودیت تعداد بیت کوین‌ها (حدود ۲۱ میلیون واحد)، این رمزارز معمولاً به عنوان یک ارز دیجیتال با ارزش ذخیره‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هدف از هاوینگ کنترل عرضه بیت کوین های جدید وارد شده به بازار و اطمینان از محدود ماندن کل عرضه بیت کوین است. با کاهش پاداش بلاک، هاوینگ به کمبود بیت کوین در طول زمان کمک می کند، که به طور بالقوه می تواند ارزش آنها را افزایش دهد.

هاوینگ بیت کوین برای جامعه بیت کوین دارای اهمیت زیادی است و اغلب توجه سرمایه گذاران و معامله گران را به خود جلب می کنند. آنها به عنوان نقاط عطف مهم در اکوسیستم بیت کوین دیده می شوند، زیرا بر اقتصاد استخراج و به طور بالقوه بر قیمت بیت کوین تأثیر می گذارند.

هاوینگ بیت کوین در تاریخ‌های مشخصی رخ می‌دهد. تا کنون، سه هاوینگ بیت کوین اتفاق افتاده است و تاریخ این هاوینگ‌ها عبارتند از:

۱. هاوینگ اولیه: در تاریخ ۲۸ نوامبر ۲۰۱۲ (بلوک ۲۱۰,۰۰۰) رخ داد.
۲. هاوینگ دوم: در تاریخ ۹ ژوئیه ۲۰۱۶ (بلوک ۴۲۰,۰۰۰) 
۳. هاوینگ سوم: در تاریخ ۱۱ می ۲۰۲۰ (بلوک ۶۳۰,۰۰۰) 

پیش بینی تاریخ دقیق هاوینگ بیت کوین دشوار است زیرا به ارتفاع بلاک بستگی دارد. ارتفاع بلوک به تعداد بلوک های قبل از یک بلوک خاص در یک بلاک چین اشاره دارد. هاوینگ بیت کوین هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک اتفاق می افتد و انتظار می رود هاوینگ  بعدی بیت کوین در آوریل ۲۰۲۴ رخ دهد که ارتفاع بلاک به ۸۴۰۰۰۰ برسد.

 

بر طبق گفته کارشناسان ، با توجه به سابقه ای که وجود دارد، بعد از هاوینگ بیت کوین، نوسانات بیتکوین بسیار زیاد می‌شود. با این وجود، مدتی بعد قیمت بیت کوین به میزان زیادی بالا خواهد رفت. به نظر می‌رسد که هاوینگ ۲۰۲۴ باعث رشد قیمت بیت کوین پس از کاهش نوسانات اولیه دارد.

هرچند کاهش عرضه بیت کوین می‌تواند باعث بالاتر رفتن قیمت آن شود اما از طرف دیگر کاهش فعالیت ماینرها می‌تواند اثر منفی بر قیمت آن داشته باشد.

هاوینگ بیت کوین ، بیتکوین

رویداد

تاریخ

بلاک

میزان پاداش

تغییر قیمت

اولین هاوینگ بیت کوین 

نوامبر ۲۰۱۲

۲۱۰,۰۰۰

۲۵

۱۰۰۰۰%

دومین هاوینگ بیت کوین

ژوئیه ۲۰۱۶

۴۲۰,۰۰۰

۱۲.۵

۲%

سومین هاوینگ بیت کوین

می ۲۰۲۰

۶۳۰,۰۰۰

۶.۲۵

۴۰۰%

آیا هاوینگ بیت کوین بر قیمت بیت کوین تأثیر می گذارد؟

از لحاظ تاریخی، قیمت بیت‌کوین در ماه‌های منتهی به هاوینگ روند افزایشی داشته است، زیرا سرمایه‌گذاران و معامله‌گران انتظار یک شوک عرضه را دارند. پس از نصف شدن، اگر تقاضا قوی بماند و از عرضه کاهش یافته پیشی بگیرد، ممکن است به افزایش قیمت ادامه دهد. عوامل دیگری مانند احساسات بازار، تحولات نظارتی و رویدادهای جهانی نیز می توانند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارند. 

نحوه معامله در هاوینگ بیت کوین

دو راه برای معامله هاوینگ بیت کوین وجود دارد. می‌توانید با استفاده از مشتقاتی مانند CFD، قیمت ارز دیجیتال را حدس بزنید، یا سکه‌ها را مستقیماً از طریق صرافی خریداری کنید.

CFD قراردادی بین خریدار و فروشنده است که بر اساس آن خریدار باید تفاوت بین ارزش فعلی دارایی و ارزش آن را در زمان قرارداد به فروشنده بپردازد. CFD ها به معامله گران و سرمایه گذاران این فرصت را می دهد تا از حرکت قیمت بدون داشتن دارایی های اساسی سود ببرند. در CFD ارزش پایه دارایی را در نظر نمی گیرد، فقط تغییر قیمت بین ورود و خروج معامله را در نظر می گیرد.

بعد از استخراج تمام ۲۱ میلیون بیت کوین چه اتفاقی برای بیت کوین می افتد؟

با این حال، حتی پس از استخراج تمام بیت کوین ها، ماینرها همچنان نقش مهمی در شبکه بیت کوین ایفا خواهند کرد. آنها به اعتبار و تأیید تراکنش ها ادامه می دهند و امنیت و یکپارچگی شبکه را تضمین می کنند. ماینرها به جای پاداش های بلوک، به کارمزد تراکنش ها به عنوان منبع درآمد اصلی خود متکی خواهند بود.

به نظر شما چه اتفاقی برای بیت کوین رخ خواهد داد؟
تحلیل های خود را در رابطه با قیمت بیت کوین در محدوده زمانی هاوینگ بیت کوین با ما به اشتراک بگذارید.

به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احراز هویت صرافی ها بروکر ها فریلنسر ها برنامه نویسان گیمر ها

با وریفای ایران

شبکه های اجتماعی

از آخرین خبر ها مطلع شوید

در خبرنامه عضو شوید

فقط مقالات مهم، خبر های مرتبط و کد های تخفیف را برایتان ارسال میکنیم

لایه باز آیدی کارت پاسپورت گواهینامه قبض فیش بانکی

مقالات مرتبط

سایت etsy

کسب درآمد از سایت Etsy

نحوه کسب درآمد دلاری از سایت Etsy  فهرست مطالب سایت etsy یک فروشگاه آنلاین است که محصولات را در دسته

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من

متشکریم.. ارسال با موفقیت انجام شد. در اسرع وقت با شما تماس میگیریم