از ساعت 12 الی 22 پاسخگو هستیم      |      مرکز تماس :   ۹۱۰۳۱۸۲۹ ۰۲۱       91099392  021   |   مشاور فروش :    09999939505  09010103004  09010104001   |   پشتیبانی :   09999398044  09999939707

وبلاگ

ETF بیت کوین فرصت یا تهدید؟

etf بیت کوین

ETF بیت کوین چیست؟

صندوق های قابل معامله (Exchange-Traded Fund) در بورس یا همان ETF بیت کوین مشابه صندوق های سرمایه گذاری مشترک هستند، اما می توان آنها را مانند سهام در بورس معامله کرد. ETF عملکرد دارایی هایی را که در اختیار دارند، که ممکن است شامل سبد متنوعی از اوراق بهادار مانند سهام یا اوراق قرضه، یا حتی کالاهای تکی مانند طلا، نقره و ارز دیجیتال باشد را دنبال می کند.

ETFهای آتی بیت‌کوین، صندوق‌هایی هستند که در مبادلات مبادله می‌شوند و هدفشان قرار گرفتن در معرض تغییرات قیمت بیت‌کوین است. ETF بیت کوین از قراردادهای آتی برای دستیابی به این هدف استفاده می کنند. مدیران صندوق این قراردادها را می خرند و در یک صندوق جمع می کنند.
این وجوه زمانی که برای اولین بار معرفی شدند محبوبیت پیدا کردند، به این دلیل که SEC  کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ETF هایی را که مستقیماً بیت کوین را در اختیار داشتند مسدود کرد.

از آنجایی که افراد و موسسات نمی توانند به طور قانونی اقدام به خرید یا هولد بیتکوین کنند، بیتکوین در حال تلاش است که خود را به عنوان یک دارایی قانونی که هر کسی می تواند درآن سرمایه گذاری کند ، معرفی کند.

دلیل اهمیت ETF بیت کوین

صندوق etf بیت کوین

خرید و نگهداری بیت کوین با حجم بالا برای افراد یا شرکت ها همراه با نگرانی و دغدغه است زیرا به طور مثال سرمایه گذاران بزرگی مانند گلدمن ساکس نگران امنیت سرمایه هایشان هستند.شرکت های مالی برای ورود به این حیطه نیاز به چارچوب نظارتی و قوانین دقیق و سازوکارهای قانونی پیشرفته دارند . به همین دلیل احتمالا با تصویب ETF بیت کوین ، سرمایه گذاران بزرگی به این حوزه ورود کنند.

ETF اسپات بیت کوین چگونه کار می‌کنند؟

ETF بیت کوین شامل دو نوع اسپات یا لحظه‌ای و فیوچرز یا آتی می باشد.ETF‌ اسپات بیت‌کوین ، کاملا شبیه به معاملات اسپات داخل صرافی ها می باشد، به این صورت که امکان معامله در قیمت فعلی وجود دارد.این نوع معاملات بیت‌کوین‌ها را به‌طور مستقیم در یک والت امن نگهداری می‌کنند، هدف از این نوع ETF، منعکس کردن قیمت بیت‌کوین در بازار ارزهای دیجیتال است. برای شروع، ETF بیت کوین را از دیگر دارندگان یا از طریق ارز دیجیتال مجاز خریداری می کند.

ETF فیوچرز بیت کوین چگونه کار می‌کنند؟

در ETF فیوچرز بیت کوین شما رمز ارزهای BTC را مستقیما نگهداری نکرده و در عوض، به سرمایه گذاری در قراردادهای فیوچرز بیت کوین می‌پردازید. قرارداد فیوچرز توافق‌نامه‌هایی برای خرید یا فروش بیت کوین در قیمت از پیش تعیین‌شده و در تاریخی مشخص در آینده هستند. این قراردادها اجازه خرید و فروش روی نوسانات آتی قیمت BTC بدون نگهداری آن را به تریدرها می‌دهند.

ETF بیت کوین باعث رشد می شود یا سقوط این بازار را در پی خواهد داشت؟

بسیاری از کارشناسان قبل از تاییدETF بیت کوین توسط SEC پیش‌بینی کرده بودند که امکان دارد اثرات مثبت این تایید سریع از بین رفته و بازار زودتر از پیش بینی ها به شرایط عادی خود بازگردد.این موضوع، نگرانی‌ها در این خصوص را افزایش داد.

آیا تصویب صندوق  ETF بیت کوین در بلند مدت برای بازار مفید خواهد بود؟

 معاون ارشد توسعه کسب و کار در آزمایشگاه آوا (AVA)، جان ناهاس در مصاحبه‌ای گفت:

تایید ETF بیت کوین توسط SEC، باعث بالا رفتن اعتبار بیت کوین و کل صنعت ارزهای دیجیتال شد.او معتقد است بیت کوین حتی قبل از تایید نیز در عمق اقتصاد بین المللی قرار داشت؛ اما تصویب این صندوق بسیاری از سرمایه‌گذاران سنتی را وارد بازار می‌کند و همه ی دیدگاههای منفی در مورد مبهم بودن بیت کوین را از بین خواهد برد.

کریس برودرسن مدیرعامل شرکت آیسنر آمپر گفت:

تصویب ETF بیت کوین فقط آغاز این راه پر فراز و نشیب است و هنور موارد مهمی وجود دارد که بیت کوین باید خود را به عنوان یک سرمایه ارزشمند ثابت کند. البته که راه ورود و پذیرش فناوری‌های جدید به سیستم مالی سنتی با تایید صندوق های قابل معامله بیت کوین هموار شده است.

دیگر افراد صاحب نظر در این زمینه اعتقاد دارند، پیش از اینکه بیت کوین بتواند خود را به عنوان یک کالای با ارزش اثبات کند، باید افزایش قیمت و پذیرش در سطح بین المللی را تجربه کند که این موضوع نیازمند سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ بر روی بیت کوین است.

نظرات مختلفی در مورد تاثیر ETF بیت کوین بر صنعت ارزهای دیجیتال وجود دارد، مثلا برخی بر این باورند که اگر تقاضای قابل توجهی برای ETF بیت کوین وجود نداشت، شرکت‌های سرمایه‌گذاری با این میزان تلاش برای تایید ETF بیت کوین اقدام نمی‌کردند. در نتیجه باید منتظر باشیم تا ببینیم تقاضای قابل توجهی برای این صندوق وجود دارد و سرمایه‌های جدیدی به بازار وارد خواهد شد؟!!

به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احراز هویت صرافی ها بروکر ها فریلنسر ها برنامه نویسان گیمر ها

با وریفای ایران

شبکه های اجتماعی

از آخرین خبر ها مطلع شوید

در خبرنامه عضو شوید

فقط مقالات مهم، خبر های مرتبط و کد های تخفیف را برایتان ارسال میکنیم

لایه باز آیدی کارت پاسپورت گواهینامه قبض فیش بانکی

مقالات مرتبط

سایت etsy

کسب درآمد از سایت Etsy

نحوه کسب درآمد دلاری از سایت Etsy  فهرست مطالب سایت etsy یک فروشگاه آنلاین است که محصولات را در دسته

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من

متشکریم.. ارسال با موفقیت انجام شد. در اسرع وقت با شما تماس میگیریم